Onze werkwijze

Welkom op de website van Huidzorg Houten! Ons nieuwe platform biedt u de mogelijkheid om thuis meer informatie te vergaren over uw huidprobleem, onze behandelmogelijkheden en interessante nieuwsfeiten over de huid. Schroom niet om contact met ons op te nemen voor uw persoonlijke huidklacht. Wij nemen in de praktijk graag de tijd voor u.

Afspraak maken Huidzorg Houten

Om een afspraak te maken kunt u telefonisch contact opnemen met de praktijk, wij zijn maandag t/m vrijdag bereikbaar van 9.00-18.00 uur en zaterdag van 10.00-16.00 uur via: 030 634 2561. Het is ook mogelijk om een afspraak te maken via contact@huidzorghouten.nl of door het contactformulier in te vullen. Onze office manager zal vervolgens zo snel mogelijk contact met u opnemen.

Inhoud intakegesprek

U kunt voor het afgesproken tijdstip plaatsnemen in onze wachtruimte. Voor het intakegesprek is 30 minuten gereserveerd. Indien meer tijd nodig is, kan er een extra gesprek ingepland worden. Tijdens het intakegesprek kunt u uw vragen, wensen en verwachtingen bespreken met de huidtherapeut. Zij zal uw huid onderzoeken en een aantal belangrijke vragen stellen over uw klacht. Vervolgens geeft de huidtherapeut voorlichting en stelt zij in overleg met u een persoonlijk behandelplan op. Tevens geeft zij u een bijhorende prijsindicatie.

Na het verlenen van mondelinge en schriftelijke toestemming, maken we een afspraak voor een behandeling. Indien u direct na het intakegesprek behandeld wil worden, geef dat ruim op tijd aan, zodat er tijd gereserveerd kan worden in onze agenda.

Kosten intakegesprek

Het tarief voor het intakegesprek is € 40,-. De factuur van het intakegesprek vervalt zodra u bij ons onder behandeling komt en zal verrekend worden met uw eerste factuur. Indien behandeling niet mogelijk is, bijvoorbeeld om medische of persoonlijke redenen, dan zijn de kosten van het intakegesprek voor uw eigen rekening.

Annuleren of wijzigen afspraak

We verzoeken u alleen bij uiterste noodzaak een afspraak af te zeggen. Indien het u niet lukt om een afspraak na te komen, vragen wij om dit zo snel mogelijk telefonisch aan de praktijk door te geven. In dat geval kan de gereserveerde tijd soms nog gebruikt worden om iemand anders te helpen. Wanneer u niet verschijnt op afspraak, of niet minimaal 24 uur voor aanvang telefonisch afmeld, zijn we genoodzaakt kosten in rekening te brengen. Deze kosten bedragen € 10,- per kwartier. De zorgverzekeraar vergoed deze kosten niet.

Vergoeding zorgverzekeraar

Bij een aanvullende verzekering en een medische indicatie voor acnébehandeling voor het gezicht, camouflagetherapie voor het gezicht en de hals en ontharen (laserontharing/elektrische epilatie) van het gezicht, kunt u in aanmerking komen voor vergoeding van uw zorgverzekeraar. Informeer uw zorgverzekeraar over de rechten op vergoeding en de bijhorende polisvoorwaarden.

Na de behandeling kunt u aan onze balie contant betalen of pinnen. U ontvangt van ons een factuur, die u (in sommige gevallen) zelf kunt indienen bij uw zorgverzekeraar.

Kwaliteitsborging

Onze huidtherapeuten zijn allen lid van de Nederlandse Vereniging van Huidtherapeuten (NVH). De beroepsvereniging speelt een faciliterende en bewakende rol door kwaliteitsinstrumenten te ontwikkelen en beschikbaar te stellen.

Ook staan onze huidtherapeuten geregistreerd in het Kwaliteitsregister Paramedici. Het doel van dit register is het herkenbaar blijven als paramedicus, het stimuleren van kwaliteitsbevordering en het zichtbaar maken van specifieke deskundigheid naar buiten toe. Voor registratie in het Kwaliteitsregister Paramedici gelden criteria ten aanzien van werkervaring en deskundigheidsbevordering.

Algemene voorwaarden Huidzorg Houten

Indien u voor het eerst een bezoek brengt aan Huidzorg Houten is het belang dat u op de hoogte bent van de algemene voorwaarden die gelden binnen deze praktijk. Deze informatie heeft betrekking op u als patiënt.

Directe toegankelijkheid

Vanaf 1 januari 2011 kunnen patiënten zich direct, zonder verwijzing, tot een huidtherapeut wenden. De huidtherapeut is ‘direct toegankelijk’. Wanneer de patiënt op eigen initiatief en zonder verwijzing Huidzorg Houten bezoekt, is er speciale screening met behulp van een rode vlaggenlijst nodig.

Met deze vragenlijst kan de huidtherapeut ziekten en aandoeningen signaleren die niet in het eigen deskundigheidsgebied vallen. Wanneer de resultaten van de screening hiertoe aanleiding geven, zal de huidtherapeut de patiënt naar een arts of andere discipline verwijzen.

Klachtenbehandeling

Hoewel wij veel waarde hechten aan persoonlijke service, uitgebreide informatievoorziening en kwaliteit, kan het gebeuren dat een patiënt ergens ontevreden over is. Ons streven is dat de patiënt eerst de klacht met de desbetreffende huidtherapeut bespreekt. Meestal kunnen zij samen een goede oplossing vinden. Ook kan de patiënt een klacht indienen via het klachtenformulier op onze website. De patiënt wordt in dat geval zo snel mogelijk gebeld en uitgenodigd voor een gesprek.

Als lid van de NVH krijgt Huidzorg Houten per 1 januari 2017, bij een klacht, ondersteuning van de verplichte klachtenfunctionaris en zijn we aangesloten bij een geschillenregeling. Wanneer het toch niet lukt om een klacht met de praktijk op te lossen, kan een onafhankelijke klachtenfunctionaris kosteloos worden ingeschakeld om te bemiddelen en te helpen bij het vinden van een goede oplossing. Dit gebeurt alleen als de patiënt dit wenst.

Wet Bescherming Persoonsgegevens

Al onze medewerkers gaan vertrouwelijk met patiëntengegevens om. Het patiëntendossier is veilig opgeslagen in een automatiseringssysteem voor de huidtherapeutische praktijk. De gegevens in deze beveiligde praktijksoftware kunnen niet verloren gaan of in onbevoegde handen terechtkomen. De gegevens kunnen wel gebruikt worden voor statistiek, kwaliteitsverbetering en ondersteuning van de bedrijfsvoering.

Behandelovereenkomst

Bij risicovolle behandelingen, zoals licht- en lasertherapie en peelings hanteren wij een behandelovereenkomst. Deze bestaat uit de huidtherapeutische diagnose (of verwijsdiagnose), informatie over de behandeling, de eventuele gevolgen van de behandeling, de beoogde effecten, de mogelijke risico’s, het gemiddelde aantal behandelingen, de voor- en nazorg adviezen voor thuis en de prijsindicatie. Wanneer de patiënt de behandelovereenkomst ondertekent kan er vanuit worden gegaan dat alle informatie begrepen is en dat er geen onduidelijkheden meer zijn. De patiënt krijgt de ondertekende overeenkomst mee naar huis. Een kopie wordt door Huidzorg Houten opgeborgen en bewaard.

Webshop / Huidproducten

Huidzorg Houten heeft in de loop der jaren een zorgvuldige selectie gemaakt van huidtherapeutische producten. De producten zijn ook verkrijgbaar voor thuisgebruik. U kunt deze aan de balie kopen, maar het is nu ook mogelijk om de producten via onze webshop aan te schaffen. We proberen het u uiteraard zo gemakkelijk mogelijk te maken.

“Het team van Huidzorg Houten bestaat uit 7 huidtherapeuten en 2 office managers”


Dana Dijs Bom
Huidtherapeut


Sietske Jacobs Uitslag
Huidtherapeut


Evelien Walraven
Huidtherapeut


Mandy Diekema
Huidtherapeut


Anne van Eck
Huidtherapeut


Daphne Komduur Rijsdijk
Huidtherapeut


Stephanie Rijks
Huidtherapeut


Natasja Teuben Naber
Office manager


Sandra Klutz
Office manager